De verzending van uw pakket

Op de dag dat uw pakket ons magazijn verlaat ontvangt u van de pakketdienst een e-mail met de Track & Trace gegevens. De volgende ochtend zijn in de Track & Trace applicatie de vervolg scan te zien en het meegeven van het pakket aan de chauffeur. U ontvangt dan een 2de bericht met het aflevertijdvak van 60 minuten. U kunt op beide berichten reageren en een andere bezorgdatum, een ander adres, aflevering bij gekozen pakketshop of neerzet toestemming doorgeven. De chauffeur probeert, indien de geadresseerde niet thuis is, af te leveren bij de buren. Lukt dat niet, dan zal onderstaande procedure in werking treden ('Is het afleveren van uw pakket niet gelukt?').

De chauffeur levert alleen af tegen verkrijging van een rechtsgeldige handtekening voor ontvangst. Deze is alleen rechtsgeldig indien de handtekening is gezet door een persoon van 18 jaar of ouder. Hierdoor wordt ook invulling gegeven aan de steeds strengere eisen m.b.t. levering van alcohol aan jongeren.

Is het afleveren van uw pakket niet gelukt?

Niet afgeleverde B2C pakketten worden indien het nog in de route past dezelfde dag nog bij de dichtstbijzijnde pakketshop afgeleverd. U ontvangt in dat geval een kaart in de bus, waarop is vermeld bij welke pakketshop men uw pakket heeft afgeleverd. U ontvangt tevens een e-mail zodra het pakket bij de desbetreffende pakketshop is afgeleverd met vermelding van de gegevens van de pakketshop en de openingstijden. U ontvangt een 2de e-mail als het pakket na 5 werkdagen nog niet is afgehaald. Na maximaal 10 werkdagen zal het pakket retour worden gestuurd naar ons magazijn.

Niet afgeleverde B2B pakketten gaan retour naar het depot, waarna de volgende werkdag een tweede afleverpoging wordt gedaan. De chauffeur doet ook een kaart in de bus om dit door te geven. In het zeldzame geval dat ook de 2de afleverpoging niet slaagt, doet de chauffeur een kaart in de bus met het verzoek om contact op te nemen met DPD. Bij geen reactie gaat het pakket na 5 werkdagen retour naar ons magazijn.

Aan het einde van de dag ziet u in Track & Trace de daadwerkelijke afleveringsscan en het afleverbericht met de handtekening voor ontvangst. Als er problemen zijn, zoals adresfout, inhoud controle, routefout, etc. dan verschijnt deze informatie in Track & Trace zodat u contact met ons kunt opnemen.